mandag den 20. maj 2013

Velkomst og det første lille råd


Det er altid mærkeligt at skulle starte noget op, og det er ikke anderledes med denne blog. Måske er det grunden til, det lige har taget lidt ekstra tid, fordi jeg så gerne ville skrive det helt rigtige. Men nu er jeg her i hvert fald, i gang med at blogge. Jeg har overvejet det længe, men noget holdt mig tilbage. Jeg var bange for det hele ville komme til at handle mere om at give, end om at udvikle mig selv, men så tænkte jeg, at det jeg så længe har haft brug for, var en ung person der delte og inspirerede mig. Det er dét formålet med denne blog er. Jeg håber at kunne inspirerer og på en eller anden måde støtte andre til, at komme dybere ind i dem selv, eller blot til at få lidt mere overskud i hverdagen. Men hvis blot en enkelt person, vil kunne finde lidt inspiration i bare et indlæg, så er det også helt fint. Forhåbentlig er der flere, der kan brug det, jeg skriver, men er der ikke det, er det også helt ok.

Jeg glæder mig i hvert fald til at dele min rejse med dig. Jeg er ikke specielt vis og er hverken mester i meditation eller yoga. Jeg ved ikke alt om buddhisme, og jeg har ikke læste om alle religioner. Hvad jeg har er arbejdet med mig selv, og det vil jer fortsætte med. Jeg håber at du kan blive inspireret, men også at du tager det i dit tempo. Selvom jeg ikke altid føler det, har jeg været på denne rejse i mange år og er kommet langt. Mit første råd er derfor, at man skal lytte til sig selv og tage tingene i sit eget tempo. Vi kan ikke bare ændre livsstil fra den ene dag til den anden og så blive lige så lykkelige som hende, vi læste om i et blad. Det er min første erfaring jeg vil dele, fordi det er noget jeg selv ofte gør, og noget jeg vil skrive mere om på et tidspunkt. Med det i tankerne, velkommen til Te filosofi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar