søndag den 9. juni 2013

Stilhed i larmen






Stilhed på bloggen betyder, at der ikke er stilhed i mit liv. Eksamenerne er i gang, og jeg sidder med hovedet i bøgerne og computeren. Jeg får dog holdt nogle pauser. Det har bl.a. resulteret i at jeg holdt weekend midt på ugen og først i dag, rigtig har fundet ud af hvilken dag, det egentlig er. Det var nu rart at holde helt fri et par dage og ikke tænke på skole. Det blev bl.a. til at jeg hyggede mig i køkkenet og fik lavet lækkert vegansk mad, jeg kunne nyde i solen med min skønne kæreste og en tur til grundlovsmøde i Rektors have. Det betød desværre også at jeg lige skulle bruge et par dage på at komme i gang igen. Det er jeg nu. Og udover at dele lidt billeder får i også et lille råd om at læse op. Jeg har ikke meget erfaring med det, men prøvede det lidt da jeg skrev min større skriftlige opgave i december, og en bekendt anbefalde den til mig(tak:D). Det handler om at man arbejder i 30 minutter og så holder 10 minutters pause. Denne metode hjælper mig med at holde fokus, fordi jeg kan sige 10 min tilbage, så må du gå på face, skrive blogindlæg, lave lidt yoga etc.. Man skal dog lægge lidt større pauser ind, når man skal spise. Og så hjælper det mig meget at have en overordnet plan for, hvad jeg skal. Derudover har jeg så sendt som i dag fundet ud af, hvor vigtigt det også er vigtigt at lytte til kroppen og sindet og planlægge hver dag ud fra, hvad man har brug for for lige præcis denne dag. Det lidt af mine erfaringer med eksamenslæsning og opgaveskrivning. Kommenter gerne hvis du selv har andre råd.

Billederne af valmuerne er fra en skøn cykeltur jeg tog mig i går aften i selvskab med mit kamera.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar