søndag den 23. juni 2013

Glæde, ro og ingen meditation

Som skrevet tidligere står den på eksamenslæsning, men der er i aften gået venner i det. Lige nu ved jeg i morgen bliver en hård dag, men jeg er glad. Jeg er glad, fordi jeg gav mig selv tid, med de venner jeg snart skal flytte fra. Jeg bor på kostskole, men om en uge er jeg flyttet hjem. Måske er eksamen vigtig men det er også vigtigt at have tid til sine venner. Det har gjort mig glad. Jeg er på vej i seng, men sidder foran mit mediations og bede alter. Ikke så flittigt brugt til meditation i øjeblikket, selvom det nok er nu, jeg har brug for det. Til gengæld husker jeg at lytte til min krop. Jeg giver mig selv den ro jeg har brug for. Jeg husker alligevel at sidde foran meditations alteret inden sengetid. Og jeg huskede som i dag at tilbringe tid med dem jeg holder af. Intet minut kan omleves. Derfor er det også vigtigt. jeg lytter til mig selv, lige nu. Ellers bliver det en hård uge, jeg går i vente. Hvis jeg virkelig skulle lytte var jeg gået i seng for længe siden, men jeg lytter nok. Jeg husker nemlig at nyde disse sidste øjeblikke. Ikke mindst kom jeg væk fra computeren, og bare det var fantastisk rart. Jeg ved, jeg bliver skør i hoved foran den, men alligevel bliver jeg ved. Jeg ved til gengæld også nu at jeg sagtens kan klare mig uden meditation i en periode. Det er ikke optimalt, og jeg håber jeg engang, når til et punkt hvor jeg ikke skal kæmpe for at få det gjort. Gør jeg ikke, er det måske også okay. Jeg er hvertfald glad lige nu. Jeg har ro. Jeg er klar på en hård dag i morgen. Jeg er klar på en uge med masser hygge, tåre, fest, glæde og fejring. Jeg er klar på livet. Og jeg nyder livet.

Må hver og en få samme ro og glæde og nydelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar