mandag den 3. februar 2014

Maden kommer til Den lille hippie

Efter mit ophold i Nepal har kost fyldt en del i min hverdag, og især ønsket om at spise mere grønt, mere efter årstiderne og mere dansk. Tiltag som vil gavne både mig og miljøet. Dette fokus i min hverdag er noget, jeg har en idé om skal være en start til at få mad ind på bloggen. både med opskrifter og med tanker bag den mad jeg spiser.
 Indtilvidere er det er bl.a. blevet til en lækker jordskokke-supper og rosenkålssalat. Begge ting en stor succes. Derudover vil jeg  hver måned kigge på sæsonens grønsager og prøve at få så mange danske grønsager som muligt ind i min kost. Desværre er det lidt svært at finde det store udbytte at danske grønsager, der også er økologiske, hvilket er lidt skuffende og gør mit eventyr lidt svære.
En ting jeg overvejer er at begynde at lave mine egne bønnespire for at få noget friskhed ind i den til tider lidt tunge vintermad. Noget jeg helt klart vil dele med jer, ligesom opskrifter på de to andre retter jeg har nævnt. Håber nogen derud kan komme til at blive inspireret til at lave lave noget lækker vegansk mad.


En ægte økofreak, der kan blive helt høj af udvalgte i tyske butikker, og derfor blev nød til at tage et billede af indkøbsposen

Dagens deling

Dagens deling bliver i madhjørnet. Det første er til en video med en spirebakke. Udgangspunktet i plastikbakker er ikke noget, jeg har set før, men en super god idé. Tror dog min bliver lidt anderledes end hendes, og forhåbentlig med noget jeg allerede kan finde i køkkenet. Det andet er til en af mine ynglings veganske bloggere Luna, som lige nu er begyndt at omlægge sin kost til rawfood. Et eventyr jeg er meget interesseret i.  



Til sidst lidt smil til jer alle.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar